Groepsbegeleider

Voor het verenigingsbestuur van Scouting Niftarlake zoeken wij een energieke groepsbegeleider (m/v).

Ben jij een enthousiaste en daadkrachtige vrijwilliger, op zoek naar een nieuwe uitdaging, waarbij je de mogelijkheid krijgt om betekenisvol te zijn voor de ontwikkeling van kinderen en jongeren? Vind je het leuk om, samen met andere vrijwilligers, Scouting Niftarlake verder uit te bouwen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Als groepsbegeleider begeleid je de leidinggevenden van de speltakken en ben je goed op de hoogte van wat er binnen de leidingteams leeft.

Wat doet de groepsbegeleider?

• Eerste aanspreekpunt binnen het bestuur voor alle leidinggevenden
  • Werving en begeleiding nieuwe vrijwilligers
  • Vrijwilligers stimuleren zich verder te ontwikkelen
  • Bemiddelen bij meningsverschillen binnen de vrijwilligersteams
  • De groepsbegeleider maakt deel uit van het verenigingsbestuur

Wij vragen

• Een Scoutingachtergrond is niet noodzakelijk voor deze functie.
  • Je bent minimaal 23 jaar of ouder.
  • Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen.
  • Je onderschrijft de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland.
  • Je bent bereid jezelf voor deze functie verder te ontwikkelen.

Wij bieden

• Een inspirerende functie waarin je een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding helpt bieden aan kinderen en jongeren.
  • Samenwerking met andere betrokken en enthousiaste vrijwilligers.
  • Het opdoen van veel nieuwe contacten.
  • De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen, waarbij je wordt ondersteund door de praktijkbegeleiders.

Ervaring in het begeleiden van teams of coaching van individuen is een pre maar geen vereiste. Naast de kennis en kunde van de overige bestuursleden kun je ook gebruikmaken van de ondersteuning en trainingen verzorgd door Scouting Nederland.

Interesse?

Ben je geïnteresseerd of wil je meer weten? Neem contact met ons op.