Op vrijdag 22 november is Menno Hoefsloot uitgeroepen tot Jongere Vrijwilliger Stichtse Vecht 2013. Uit hande van wethouder Jaap Verkroost ontving Menno de oorkonde en attentie die verbonden zijn aan deze prijs tijdens de jaarlijkse Vrijwilligersavond van Stichtse Vecht.

Uit het juryrapport blijkt dat Menno is verkozen omdat hij zich actief inzet voor twee speltakken van de vereniging.  Bij de explorers is hij jeugdlid, maar heeft hij de rol van kartrekker van de speltak op zich genomen.  Daarnaast is hij samen met 3 andere jongeren sinds begin dit jaar verantwoordelijk voor de welpen. Door zijn wijze van handelen weet hij anderen te motiveren, maar laat daarbij ruimte voor eigen initiatief. Menno is enthousiast, gaat uitdagingen aan, durft nieuwe initiatieven te ontplooien en zet zich belangenloos in voor de vereniging. Daarbij durft hij een beroep te doen op de kennis van anderen en denkt niet in problemen. Mede door zijn betrokkenheid en inzet maakt de vereniging een groei door.

2013-11-menno

Klik voor meer foto's.

Naast Menno zijn er vele jonge vrijwilligers die zich wekelijks inzetten voor de vereniging; als Scoutinggroep draaien wij tenslotte volledig op vrijwilligers, jong en oud. Daar zijn wij bijzonder trots op en we zien deze titel dan ook als aanmoediging en bekroning voor alle jongeren die zich wekelijks inzetten voor de vereniging.