De passagiers van buslijn 120 in Breukelen keken raar op toen er opeens vier scouts instapten en een lied begonnen te zingen. Ondertussen kwam de bus langs een bushokje dat door drie andere scouts was omgebouwd tot luxe executive business lounge, inclusief champagne en een zitje. Even verderop belden 10 scouts aan bij een boerderij met de vraag of ze even op de tractor mochten zitten. Het was het weekeinde waarin Scouting Niftarlake meedeed aan iScout. Een internationaal online spel waarbij zo'n 4700 scouts van 15 jaar en ouder uit heel Europa de meest vreemde opdrachten te verwerken kregen, daar een video of foto van maakten en dat via internet naar de centrale spelleiding stuurden. Weer zo'n bewijs dat Scouting midden in de 21e eeuw staat.

Vanuit het clubgebouw in Breukelen deed Scouting Niftarlake met 30 leden mee. De avond begon om 18:30 met de eerste opdracht: een groepsfoto. De hele avond was het een gedoe van jewelste. Hoe zet je koffie met alleen een strijkijzer en een percolator? Waar halen we zo snel genoeg witte stokken vandaan om het woord "Oehoehoe" te maken, om daar dan een enge foto van te maken in een bos? Vanaf 7 computers stuurde de eigen spelleiding alles in goede banen en werden de kennisopdrachten (Waar is de mooiste paardenschoeiselbocht gemaakt door water te vinden?) opgezocht. Om 23.00 uur was het weer voorbij en kon begonnen worden met het opruimen. Dat was wel nodig, alle materialen die te vinden waren zijn ongeveer uit de kast gehaald om de opdrachten uit te voeren. Volgend jaar weer? Jazeker! Het was een topavond!

De volledige fotoserie