Zaterdag 21 maart. Alle landscouts hebben hun vuurinsigne gehaald, er zijn twee nieuwe leidinggevenden en Irene is jarig. Al met al dus alle reden voor een feestje! Tijdens dit feest worden er allerlei spellen gespeeld. Zo kunnen er cakejes worden versierd, koek worden gehapt vanaf grote hoogte en een ouderwets potje sjoelen worden gespeeld. Na de spelletjesronden wordt er ook een nieuw spel gespeeld met alle scouts tegelijk: Sokworstelen. Er wordt hevig om sokken gevochten en nog nooit eerder waren deze twee voetwarmers zo belangrijk. Want ja, zonder je sokken lig je uit het spel. Bij het naar huis gaan krijgt iedereen, zoals het hoort bij een echt feestje, een heuse goodiebag mee. Een geslaagde en vooral feestelijke middag!

Om het vuurinsigne te verdienen werden de afgelopen opkomsten besteed aan vuur maken, veiligheid rondom vuur, diverse soorten vuur en werd er zelfs gekookt op vuur. Verder werd er gewerkt aan de soorten hout die je nodig hebt om een vuur te maken en hoe je die veilig kunt maken met een bijl. Dit insigne mogen de landscouts op hun uniform dragen om te laten zien hoe goed ze het kunnen. Er zijn nog heel veel meer insignes, dus mocht je een suggestie hebben voor ons volgende doel, dan horen we dat graag!