Komende activiteiten

Geen evenementen

Met Hemelvaart zijn de landscouts op kamp geweest in Bentveld. We zijn er niet zomaar met de auto naartoe gebracht: we zijn er helemaal zelf naartoe gefietst! Natuurlijk wel met een route. Die kregen we steeds bij elke post. Om de 10 km was er een post waar we iets konden drinken en eten. Bij post twee kregen we warme tomatensoep. We gingen met de fiets ook nog over een pontje bij Aalsmeer. Toen we uiteindelijk bij het kampterrein Naaldenveld waren mochten we even uitrusten van de fietstocht. Daarna moesten we beginnen met het opzetten van onze tenten. Als avondeten moesten we spaghetti klaarmaken met groente en gehakt. Maar dat ging niet volgens plan: we wilden teveel in een keer klaarmaken. Gelukkig kwamen Feddo, Rien en Marc ons avondeten redden. Dat was dag 1. Een superleuke dag.

Scouts op de fiets aangekomen

De tweede dag begon heel erg relaxed. De leiding vond dat ook want ze lagen nog te slapen toen wij al honger hadden, dus we bekogelden hun tent met dennenappels. We gingen eerst ontbijten. En daarna gingen we een spelletje genaamd mijnenveld spelen. Daarna gingen we ons klaarmaken om naar het strand te gaan met de fiets. Het was gelukkig maar een kwartiertje fietsen. Op het strand gingen we volleyballen. Het was lekker weer dus Noor, Milou en Irene gingen zwemmen in de zee. Het water was lekker alleen het waaide behoorlijk. Rond 4 uur gingen we weer op de fiets terug naar het kampterrein. Als avondeten gingen we met de welpen en leiding broodje hamburger eten. In de avond gingen we “wat teken je nu op mijn rug?” spelen en een spel waar je personages moest uitbeelden en raden. Het was een gezellige tweede dag.

Ook bij dag drie hebben we heerlijk ontbeten met een gebakken ei. In de ochtend hebben we weer een paar spellen gedaan, zoals bijvoorbeeld: levend stratego en een proefopdracht waar je geblinddoekt dingen moest eten. We moesten ook een opdracht voor de tegenpartij verzinnen. Daarna maakten we ons klaar om naar het dorpje te gaan. In het dorpje gingen we een spel spelen waar we een foto moesten maken van een uitdrukking of een spreekwoord. Toen gingen we lunchen bij het station. Na de lunch deden we de boodschappen voor het avondeten. Vervolgens fietsten we weer terug en gingen we koken. Het eten was heerlijk!

’s Avonds gingen we gezellig bij het kampvuur liedjes zingen en toen moest we al om 10 uur in bed liggen want de leiding zei dat we de volgende morgen vroeg op zouden staan en dus moesten we goed uitrusten. Maar om 12 uur werden we wakker gemaakt door Saskia en Sandra. De leiding had een parcours uitgezet met Leo, Martijn en Remco die we geblinddoekt moesten lopen. Het parcours kwam uit bij de god Gaya. Daar moesten we een drankje drinken en de voet kussen van Gaya. Sommigen hebben dat gedaan… Toen moesten we weer slapen want we gingen de volgende dag weg.

In het vliegtuig

Dag 4 begon niet zo relaxed als de vorige dagen. We moesten best wel opschieten en de tenten afbreken en onze spullen opruimen. Toen het hele kampterrein was opgeruimd en afgebroken kwamen Marten en Ron en gingen we het kamp daar afsluiten. Vervolgens gingen we naar de fietsen en verlieten het terrein. De tocht had een speciale tussenstop. We gingen naar Schiphol en gingen daar een spel spelen. De bedoeling was zoveel mogelijk pennen te verzamelen van verschillende vliegtuigmaatschappijen. We zijn daar een uur gebleven en vervolgens fietsten we weer verder naar het troepenhuis. Toen we daar aankwamen hebben we afscheid van elkaar genomen en vervolgens is iedereen naar huis gegaan. Het was een heel gezellig kamp!

Irene en Milou