Tijdens de 10-dagen durende belevenis die Nawaka heette stonden wij als wilde vaart op subkamp Cuba. Nawaka begon met wat regen, dat was jammer maar nadat we onze tent hadden op gezet hadden we een droge schuilplek. Onze buren van de groep Admiraal de Ruyter kwamen ook bij ons schuilen omdat ze zelf nog geen tenten hadden. 's Avonds hebben we samen met de Arrowe in onze tent gegeten wat ook erg gezellig was.

2014-09-colourparty

Omdat de subkampopening was uitgesteld door het slechte weer hadden we na de centrale opening ook nog de subkampopening. Ons was verteld witte kleren mee te nemen die onverwoestbaar vies zouden mogen worden. Toen we aan kwamen op het veld stond er een tribune met allemaal pallets. Toen de subkampstaf zich voorgesteld had kregen we allemaal twee zakjes met gekleurde poeder. Na het aftellen werd het een kleurrijk spektakel wat er echt vet uit zag.

Wij hebben ook mee gedaan aan een hike van 13 km. Dit was erg leuk maar het is helaas niet bij die 13 km gebleven omdat we een goed stuk verkeerd hebben gelopen. Gelukkig hebben we Pim niet naar het kamp hoeven dragen (hij loopt normaal niet meer dan 5 km).

Met de subkampzeilwedstrijden zijn we helaas net niet in de top-3 gekomen, maar we zijn ook erg trots op de 3e plek!

De subkampstaf heeft veel leuke activiteiten verzonnen en zo waren er ook opdrachten om de subkampbadge te krijgen. De badge is alleen niet op deze manier verkregen. Bijna het hele subkamp had zich verzameld en we hebben met z'n allen een staatsgreep gepleegd. Dit ging gelukkig op een hele leuke manier met alle waterpistolen die aanwezig waren.

Bijna elke dag was er wel een feest maar op de vrijdagavond zijn we weer allemaal bij elkaar gekomen en zijn we op het scoutsterrein gaan feesten. Het was weer erg druk maar dat maakt het wel heel leuk. Op de bezoekersdag was het erg druk: wel meer dan 2000 bezoekers zijn naar Nawaka toegekomen om daar een dagje rond te kijken.

Na alle warme dagen was een klein beetje regen als verkoeling wel welkom maar het bleef niet bij een klein beetje. Helaas begon het zo hard te regenen dat meerdere subkampen onderliepen. Gelukkig stonden wij op een heuveltje, waardoor we zo goed als droog zijn gebleven. Veel mensen hebben elkaar geholpen om de tenten weer droog te krijgen door geulen te graven en te 'hozen'. Hier ging veel tijd in zitten en doordat het hele pad zo modderig was, was het af en toe wat lastig om er door heen te komen.

Als afsluiting van Nawaka kwamen de honderden lelievletten bij elkaar en was er zowel op het water als op het land groot feest. Toen het donker werd was er nog een erg mooie show op het water, dat werd afgesloten met veel vuurwerk.