Komende activiteiten

Geen evenementen

Het zeilseizoen zit er helaas weer op! We hebben het afgelopen seizoen heerlijk kunnen zeilen en wij als zeeverkenners hebben daar optimaal gebruik van gemaakt. De boten ging dit jaar in maart al het water in en we hebben tot eind oktober kunnen zeilen.

Hoofddippen!
Afgelopen zaterdag was de allerlaatste zeilopkomst van dit seizoen. Het was fris en er stond weinig wind, wat iets mindere ingrediënten zijn om lekker te kunnen zeilen. We zijn daarom gaan "vlinderen"; vlinderen is het aan elkaar vastknopen van de zeilboten en dan gaan zeilen. Dit resulteerde in leuke en spannende activiteiten zoals een manoeuvre met drie boten naast elkaar en het geven van hoofddippen. Bij de zeeverkenners is het namelijk zo, dat je de leiding niet belachelijk mag maken. Wanneer dit wel gebeurt bestaat er de kans dat de desbetreffende persoon een hoofddip tegemoet gaat. Zo kregen er twee zeeverkenners vandaag een hoofddip.

2013-11-hoofddip

Overvliegen Thomas
Vandaag was ook een speciale opkomst omdat Thomas, onze trouwe en oersterke zeeverkenner, ging overvliegen naar de wilde vaart. De zeeverkenners zitten in een bepaalde leeftijdscategorie en Thomas zat al een poosje op het randje daarvan. Nu had hij toch echt de leeftijd bereikt om een stapje verder te gaan. Om over te vliegen hadden twee wilde vaart-leden/zeeverkennersleiding een vlet ergens aan Markus Pos verstopt, die Thomas moest gaan opzoeken. Met deze vlet moest hij terug zien te komen in de haven waar de andere vletten lagen. Zo is hij van de zeeverkenners naar de wilde vaart gevaren. Dit alleen zou natuurlijk te makkelijk zijn en daarom waren zij zo vriendelijk geweest om "alles" uit de vlet te verwijderen, behalve 1 doft (doft is het bankje waarop je kan zitten in een Lelievlet). "Alles" betekent ook: riemen, zeilen, bakskist, anker en ja, zelfs het roer was weggehaald. En dat zag er ongeveer zo uit.

2013-11-overvliegen

Na deze gebeurtenissen zat de laatste zeilopkomst er helaas weer op. We kijken terug op een zeer geslaagde opkomst. Met hoofddippen, waar we nog geen vragende ouders bij hebben gehad of ziekmeldingen, dus daar gaan we vrolijk mee verder. En natuurlijk Thomas die is overgevlogen naar de wilde vaart. Thomas zien we dus niet meer als zeeverkenner terug komend seizoen, maar als lid van de wilde vaart.

Vooruitblik
Zaterdag 9 november zullen de boten het water uit gaan om 09:00 uur. De opkomsten zullen dus voortaan plaatsvinden op het troepenhuis. De zeeverkenners gaan goed hun best doen met het onderhouden van alle materialen en dan specifiek het houtwerk, zodat wij hier volgend seizoen weer gebruik van kunnen maken. Daarnaast zullen de zeeverkenners zeiltheorie gaan leren en zich voorbereiden op het zomerseizoen.
Zaterdag 16 november gaan we bomen knotten in Guntersteyn met de hele vereniging.
Zaterdag 30 november gaan de zeeverkenners Sinterklaas vieren.