Komende activiteiten

Geen evenementen

2014-09-zv-nawaka1Het zal jullie ongetwijfeld niet zijn ontgaan dat de zeeverkenners en wilde vaart dit jaar op zomerkamp zijn geweest naar Nawaka in Roermond. Dit was een kamp met ruim 3000 scouts en nog eens 1000 medewerkers. Het was er fantastisch! We hebben het ontzettend naar ons zin gehad en zullen proberen jullie een beetje van deze beleving mee te geven.

Een van de leukste dingen van het kamp waren de opening- en sluitingsceremonie. De openingsceremonie was in Roermond op een groot plein. Hier zijn we eerst in één grote optocht naartoe gelopen, waarbij we de andere subkampen goed hebben laten weten dat wij veel harder konden schreeuwen en ook betere liedjes hadden. Toen we op het plein aankwamen hebben we gedanst, gefeest, gesprongen en is het kamp officieel geopend. Toen kon het kamp officieel beginnen!

Tijdens het kamp hebben we elke dag leuke activiteiten gehad met subkamp Honshu. Zo speelde we twee dagen een postenspel op het water, hebben we een hike gelopen en hebben we deelgenomen aan de zeilwedstrijd. Tijdens alle activiteiten hebben we veel nieuwe vrienden gemaakt waar dan ook in de vrije uurtjes mee gezeild, gechilld of gezwommen kon worden.

2014-09-zv-nawaka4

2014-09-zv-nawaka2Tijdens een van de laatste dagen heeft het twee keer een uur heel, heel, heel hard geregend. Het gevolg daarvan was dat het kampterrein veranderde in een mega-modder-buikschuifbaan. Hierdoor konden we superleuk buikschuiven, modderglijden en moesten we zelfs als we stilstonden in beweging blijven om te voorkomen dat we wegzakten. In onze kooktent was zo'n megamodderpool ontstaan dat het niet meer mogelijk was om daar goed te kunnen eten. Echter mocht dat de pret voor ons niet drukken.

Het kamp is op woensdagavond afgesloten met een supertoffe sluitingsceremonie. We lagen met alle vletten heel dicht tegen elkaar en hebben vervolgens nog een laatste feestje gebouwd! Tussen de vletten door waren twee flyboarders die het feest nog meer aankleden. Als laatste was er natuurlijk een spetterende vuurwerkshow om het kamp officieel af te sluiten.

We hebben het onwijs naar ons zin gehad en willen alle sponsoren (waaronder Socubel Breukelen, Jachthaven Wetterwille, iedereen die lege flessen heeft gedoneerd, alle ouders die hebben geholpen en het Oranjefonds) hartelijk bedanken voor hun hulp! Wij hopen over vier jaar weer op jullie te kunnen rekenen voor Nawaka 2018!

2014-09-zv-nawaka3