Over de explorers

explorersDeze groep bestaat uit jongeren van 15 tot en met 18 jaar. We hebben op zaterdagmiddag opkomst van 13.00 tot 15.30 uur. Explorers organiseren zelfstandig hun eigen activiteiten en maken hun eigen programma. Uiteraard worden ze daarbij begeleid. Als je 18 jaar bent vlieg je over naar de roverscouts.

Explorers doen stoere dingen als op kamp gaan, hiken, pionieren, GPS-tochten lopen. Uiteraard is er ook ruimte voor een Sinterklaasfeest, Kerstdiner en een chillavondje. En soms organiseren ze activiteiten voor andere scouts binnen de groep.

Gedurende het jaar gaan de explorers verschillende keren op kamp. Dit kan variëren van een nachtje slapen op het troepenhuis of een paar nachten kamperen op een Scoutingterrein. We nemen ook aan regionale bijeenkomsten. De Explorers nemen ook deel aan de HIT, een landelijk Scoutingkamp.

De explorers kunnen ook insignes behalen. Daarvoor moeten ze verschillende opdrachten doen. Je hebt heel veel soorten insignes. Per jaar worden er 2 door de explorers uitgekozen. Als je de opdrachten gehaald hebt, krijg je het insigne uitgereikt en kan je dit op je blouse naaien.

Omdat geen opkomst hetzelfde is, mag je 3 keer vrijblijvend komen kijken. Als je dit wil doen, neem dan even contact op met de begeleiding.